Bolesti páteře

Nejčastější potíže lidí jsou právě s páteří. Víme všichni, že jde o civilizační chorobu. To v nás vyvolává podivnou představu, že „za to vlastně nemůžeme“.  Nic si nenalhávejme, opak je pravdou. Naše pohodlnost, sedavá zaměstnání, málo fyzických aktivit ve volném čase, pasívní zábava s PC, doprava automobily. To jsou příklady toho, co ve svém důsledku způsobí minimalizaci našeho pohybu. K tomu přičtěme neplnohodnotnou stravu, minimální přísun minerálů a vitamínů, špatné stravovací návyky.  Vše sečtěme. Kdo by se divil oslabujícím svalům kolem páteře, že již nejsou schopny plnit svou funkci. Už nás drží pohromadě pouze šlachy. Ty však nemohou  dlouhodobě zastoupit svalovou hmotu!

Blok na páteři nepřináší pouze pohybová omezení. Přímo jsou postiženy i orgány, jejichž nervy jsou v místě svalového napětí na míchu napojeny. Rovněž dochází k omezení toku energie páteřním kanálem, v jehož důsledku je oslabena imunita blízkých i vzdálených orgánů.
Při mé terapii je vcelku jedno, s jakými potížemi přicházíte. Důsledné uvolnění celé páteře (včetně kostrče) je prioritní úkol. Nyní se můžeme v klidu věnovat Vašim dílčím potížím. Při volbě masážní techniky zvažuji následující: rozsah potíží, věk a pohlaví klienta, tělesnou konstituci a celkový fyzický stav. Více informací můžete získat v kapitole: Masážní techniky.
Rád bych Vás zde ujistil, že v žádném případě neprovádím tzv. manipulační hmaty („napravování“). Dochází při nich sice k okamžitému odstraní potíží, současně však způsobují nevratné zhoršení stavu šlach a svalových úponů!

Pokud potřebujete pomoci s akutní bolestí páteře, nebývá to žádný zásadní problém. To horší, co Vás očekává, je nutná změna životního stylu. Snad i pracovních návyků. Pokud nezačnete pravidelně cvičit a zvyšovat svou fyzickou kondici, nezměníte např. křeslo za židli, počítač nepřemístíte ze svých kolen na stolek ap., všechny potíže budou v krátké době zpět.

Poznámka: výše uvedený text vyjadřuje můj laický osobní názor a nemusí být nutně pravdivý. Shrnuje pouze mé praktické zkušenosti.

ZPĚT